Menu

Pomoc

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Napisz do nas.

Co to jest Fotobum.pl

Fotobum.pl powstał, abyś mógł wydrukować swoje zdjęcia z telefonu, Facebooka, Instagrama lub dysku komputera. Wykorzystujemy materiały najwyższej jakości i drukujemy Twoje zdjęcia na profesjonalnych maszynach, aby cieszyły oko przez długie lata. Proste i intuicyjne dodawanie zdjęć i szybkość realizacji zamówienia to coś, co nas wyróżnia. Będziesz mieć niepowtarzalne foto produkty, którymi możesz się podzielić z bliskimi, lub zatrzymać je dla siebie.

Jaki jest termin realizacji zamówienia?

Czas realizacji wynosi 3 pełne dni robocze, nie licząc dnia złożenia zamówienia. 

Formy płatności

Rodzaje płatności: płatność z góry za pośrednictwem płatności PayU, przelew tradycyjny oraz płatność za pobraniem.

Koszty dostawy

InPost Paczkomaty 24/7 - 12,99 zł

Kurier InPost - 13,99 zł

Kurier InPost (pobranie) - 24,99 zł

Jak długo będzie wysyłane moje zamówienie?

Wysyłka trwa zwykle 1-2 dni robocze.

Jak przesłać zdjęcia?

Do zamawiania foto produktów należy wykorzystać nasz kreator. Wybierz szablon z ilością zdjęć, lub wzorem i dodaj w kreatorze własny tekst i zdjęcie.

Czy mogę kadrować i przesuwać zdjęcia

Tak, nasz kreator pozwala kadrować i obracać zdjęcia. 

Jaka jest optymalna rozdzielczość zdjęć ?

Optymalna rozdzielczość to 300 dpi. Pamiętaj, że podczas kadrowania zmniejsza się rozdzielczość zdjęcia.

Chciałbym podarować fotoprodukt komuś bliskiemu. Czy istnieje możliwość wysyłki na inny adres?

Oczywiście, że tak. W formularzu zamówienia istnieje możliwość wpisania innego adresu wysyłki. Śmiało zrób to - Ty masz prezent z głowy a obdarowany będzie zaskoczony niespodzianką. 

Czy po złożeniu zamówienia mogę jeszcze poprawić projekt?

Po zaakceptowaniu projektu i utworzeniu zamówienia jest ono automatycznie przekazywane do produkcji. W związku z tym nie ma możliwości dokonania zmian.

Zapomniałem opłacić zamówienie. Czy to znaczy, że nie otrzymam zdjęć?

Zamówienie trzeba opłacić z góry za pośrednictwem PayU. Jest to najskuteczniejsza metoda, abyśmy mogli jak najszybciej zająć się Twoimi fotkami. Jeśli jednak przegapiłeś moment opłacenia zamówienia to nie martw się. Link do ponowienia płatności online otrzymasz od nas w mailu dotyczącym Twojego zamówienia.

Czy jest możliwy zwrot zamówionego produktu?

Nie. Każde zamówienie jest drukowane na Twoje specjalne zamówienie, stąd nie ma możliwości zwrotu po podjęciu druku.

Czy wystawiamy faktury VAT?

Tak, oczywiście. Do każdego zamówienia wystawia się Faktura VAT. Możesz ją pobrać samodzielnie w dowolnym momencie z linku, który otrzymasz na maila z podglądem Twojego zamówienia.

Jak mogę się z Wami skontaktować?

Uwielbiamy rozmawiać więc możesz do nas dzwonić 62 720 69 92 jeśli jednak wolisz słowo pisane to czekamy na maile pod adresem kontakt@fotobum.pl

Czy mogę dodać zdjęcia z Facebooka, Instagrama?

Możesz dodać w kreatorze zdjęcia pobrane z Facebooka i Instagrama. Należy jednak zrobić to w poprawny sposób. Otwórz zdjęcie na pełen ekran i kliknij zapisz. Nie zapisuj zdjęć z podglądu miniaturek. Ich rozdzielczość będzie zbyt niska. Każde zdjęcie wcześniej obrobione czy kadrowane w aplikacjach typu Snapchat, Instagram etc. traci na jakości. Do wydruku w wielkim formacie unikaj dodawania takich zdjęć. Należy mieć na uwadze, że każde zdjęcie pobrane z Facebooka, Messengera, Instagrama ma niższą jakość (zostaje wcześniej pomniejszone). Warto wykorzystać zdjęcie zrobione w oryginalnej rozdzielczości z Twojej komórki czy komputera, a nie z social media.

Mam problem z dokonaniem płatności. Co zrobić?

Jeśli podczas dokonywania płatności za Twoje zamówienie wystąpiły jakieś problemy np. wylogowanie z banku i płatność nie została zrealizowana przy kolejnej próbie przed dokonaniem płatności raz jeszcze kliknij najpierw przycisk "wygeneruj nową płatność", który znajduje się w otrzymanym na maila linku do Twojego zamówienia. 


Jeżeli mimo to błąd nadal będzie się pojawiał skontaktuj się z nami. 

Czy moje zdjęcie ma wystarczającą jakość?

Preferujemy wybór zdjęć z możliwie jak najwyższą rozdzielczością dla uzyskania jak najlepszego efektu po wydruku. Dodatkowo sugerujemy wybór zdjęć dobrze doświetlonych. W produktach drukowanych cyfrowo wydruk może być troszkę ciemniejszy. Sugerujemy nie kadrować zdjęć przed dodaniem ich do kreatora. Zdjęcia można zmniejszać, zwiększać i kadrować w kreatorze bez utraty jakości.

Czy na zdjęciu mogę umieścić napis?

Tak. W kreatorze jest możliwość umieszczenia napisów na produktach. Do kreatora można również wgrać przygotowane wcześniej zdjęcie z samodzielnie umieszczonym wcześniej napisem w dowolnym programie.

Należy jednak pamiętać o zachowaniu ok. 6 mm marginesów bezpieczeństwa z każdej strony. Podczas wycinania przez maszynę napisy przy krawędzi mogą zostać przycięte.

Czy jest możliwość łączenia zamówień?

Do każdego zamówienia generują się koszty przesyłki. W przypadku, gdy klient złoży dwa oddzielne zamówienia każde z nich wysyłamy jako osobną przesyłkę. Nie ma możliwości łączenia zamówień i zwrotu kosztów za kolejną przesyłkę. W związku z czym prosimy dodawać zamówione produkty do jednego koszyka w jednym zamówieniu. 

Co w sytuacji, w której otrzymany wydruk różni się kolorystycznie od tego, który widziałem na ekranie?

Różnica między zdjęciami oglądanymi na monitorze lub wyświetlaczu smartfona, a tymi, które zostały wydrukowane, wynika ze sposobu generowania kolorów oraz palety barwnej. Na wyświetlaczach elektronicznych obraz generowany jest przez "świecące" punkty i bazuje na palecie RGB. W przypadku obrazów drukowanych, mamy do czynienia z okrojoną z kolorów "jaskrawych" paletą CMYK, a sam obraz powstaje przez odbicie światła, które pada na wydruk. Zestawienie tych dwóch czynników czyli uboższej palety barwnej i pochłanianiu światła przez wydruk, powoduje, że jakość zdjęć drukowanych odbiega od tego, który widzimy na monitorze lub smartfonie. Aby efekt był zminimalizowany do druku należy wybierać zdjęcia jasne, pozbawione jaskrawych kolorów i dostarczać je w wysokiej rozdzielczości.

Czy mogę przyspieszyć termin realizacji zamówienia?

Niestety nie jest to możliwe. Zamówienia przekazywane są do druku automatycznie, według kolejności.

Czy w przesyłce będzie paragon/faktura?

Nie dołączamy dowodu zakupu do przesyłki. Wiemy, że część zamówień to produkty na prezent. Fakturę można pobrać z linku do zamówienia (otrzymanego mailem) po jego zrealizowaniu.

Czy zdjęcia mogę wysłać na maila?

Nie ma takiej możliwości. Zdjęcia należy dodać w kreatorze i złożyć zamówienie przez stronę.

Jakie proporcje musi mieć zdjęcie do danego produktu?

Zdjęcia po dodaniu do kreatora można dowolnie zmniejszać, zwiększać, kadrować. Nie ma potrzeby wcześniejszego kadrowania zdjęć.

Dlaczego zdjęcia z sesji fotograficznej wyszły w kiepskiej jakości?

Pamiętaj, aby zdjęcia z sesji otrzymane od fotografa pobrać w prawidłowy sposób. Unikaj zdjęć przesłanych przez Messengera, pobranych z Facebooka, Instagrama. Zdjęcia należy pobrać z linku otrzymanego od fotografa w pełnej rozdzielczości. Fotografowie często podsyłają w linkach podglądy zdjęć do wyboru lub zdjęcia w niższej jakości do przeglądania. Upewnij się, że otrzymane zdjęcia są wysokiej rozdzielczości.

Czy mogę dodać do kreatora zdjęcie wcześniej obrobione?

Jasne, miej jednak na uwadze, że kolory widoczne na ekranie a te w wydruku nie będą odwzorowane 1:1. Różnica między zdjęciami oglądanymi na monitorze lub wyświetlaczu smartfona a tymi, które zostały wydrukowane, wynika ze sposobu generowania kolorów oraz palety barwnej. Aby efekt był zminimalizowany do druku należy wybierać zdjęcia jasne, pozbawione jaskrawych kolorów i dostarczać je w wysokiej rozdzielczości.

Czy mogę dodać symbole, emotki na projekcie w kreatorze?

Niestety nie. Co prawda będą one widoczne w kreatorze jednak nie wydrukują się prawidłowo. Podczas generowania pliku do druku zostaną zamienione na puste okienka, kwadraciki - system potraktuje je jako znaki nieznane. Możesz dodać taki symbol z naszej biblioteki zdjęć i symboli w kreatorze lub jako plik jpg. png.